Menu

Efekt na planszy

Wkraczasz do krainy plansz i pionków, figurek i żetonów!

Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia III EDYCJA - recenzja gry

efektplanszy

Labyrinth to obszar naznaczony prastarą magią czasu. Jego mechanizm kieruje gmatwaniną przejść i śmiercionośnych forteli, a władcą tego miejsca jest Golem i to on strzeże jego tajemnic. Wszystko zamknięte pod kluczem, czekające na naszych legendarnych bohaterów...

7040_projectaf5a8098ae0351dae016069376a2d4d6

Podstawowe informacje o grze:

Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia to dynamiczna gra przygodowa oparta na fundamentach „dungeon crawlera”. Zeszłej jesieni, za pośrednictwem platformy Wspieram.to ufundowała się jej III edycja, która wniosła kilka ciekawych zmian. Warto wspomnieć, iż gra została uhonorowana nagrodą: Gra Roku 2012 w kategorii „Wyróżnienie Graczy”. Tytuł przeznaczony jest dla dwóch do sześciu graczy w wieku 14 lat. Podawany czas jednej partii to około 30 - 60 minut. W pudełku znajduje się multi instrukcja w aż 4 językach, kości, sporo żetonów i kart oraz ramki planszy wraz z kafelkami pól.

 

Mechanika, czyli co nakręca cały silniczek :

W grze Labyrinth: Ścieżki Przeznaczenia, zadaniem gracza będzie jak najszybsze zdobycie klucza i dojście z nim do tzw. pola centralnego. Niestety miejsce to jest chronione przez strażnika - Golema, którego za wszelką cenę będziemy się chcieli pozbyć, używając talii ruchu Golema. W swojej kolejce gracz musi skorzystać z dwóch akcji. Działania bohatera podzielone są wagowo, czyli:

I. Działania za 1 akcje:

  • Budowa Labiryntu - dokładamy kafelek na plansze, wraz z żetonami pułapek/skarbów 
  • Ruch postacią - przesuwamy własnego bohatera na pobliski korytarz
  • Ryzykowny skok z/na most -  wykonujemy udany test skoku (8+), postać gracza wchodzi lub schodzi z mostu
  • Odpoczynek - odrzucamy żeton oszołomienia 
  • Atak - walczymy z postacią na tym samym korytarzu (nie kafelku)
  • Umieszczenie Pułapki - dobieramy losową pułapkę, umieszczamy ją bez podglądania na jednym z korytarzy
  • Ruch Golema - odkrywamy wierzchnią kartę talii Golema, po czym przesuwamy naszego strażnika
  • Rozpoczęcie wydarzenia - wprowadzamy kartę wydarzenia i stosujemy się do jej instrukcji, pierwszej jednorazowej i kolejnej stałej do czasu odkrycia kolejnej karty 

II. Działania za 2 akcje:

  • Bezpieczny skok z/na most - poświęcamy cały ruch, aby bez szwanku dostać się do wybranego miejsca 
  • Aktywacja Kryształu losu - odnawiamy zużyty kryształ losu

III. Działania za 0 akcji:

  • Użycie Kryształu Losu - korzystamy z  głównej / dolnej cechy naszego herosa
  • Podniesienie klucza /przedmiotu - podnosimy rzeczy będące na korytarzu (możemy nosić maksymalnie dwa przedmioty
  • Wymiana przedmiotu - eksplorując miejsce z innymi artefaktami, możemy wymienić posiadane na inne znajdujące się na tym korytarzu
  • Darmowa walka -  gdy wchodzimy do korytarza z innym graczem, dochodzi do 1 darmowej walki

xoxo

Po wykonaniu ruchu eksplorujemy nowy korytarz i sprawdzamy, czy nie znajdują się tu jakieś żetony zdolności postaci. Następnie rozpatrujemy ewentualne spotkanie z Golemem oraz pułapki umieszczone w tym miejscu. Dopiero na końcu analizujemy czy dochodzi do darmowej walki i kto otrzyma leżące przedmioty.

Walka odbywa się w bardzo prosty sposób, otóż gracze turlają dwoma kostkami i osoba z wyższym wynikiem wygrywa, a przegrana traci jedno życie. Walkę można modyfikować umiejętnościami i przedmiotami bohaterów.

Jeśli chodzi zaś o umiejętności herosów, znajdziemy tutaj wiele sprytnych pomysłów jak np.: obracanie kafelków, walkę na odległość, usuwanie pułapek czy dokładanie specjalnych żetonów postaci. Jednym słowem cała masa pomysłowej interakcji.

Niestety każde spotkanie z Golemem owocuje testem. Próba ta, wymaga od nas wyrzucenia 12 oczek, w przeciwnym razie nasz bohater wraca na pole startowe.

Gdy dochodzi do śmierci jednego ze śmiałków, to osoba ta upuszcza żeton klucza / przedmiotu oraz przenosi swój pionek na pole startowe.

 cola1

Nasze zdanie i końcowa ocena:

Ścieżki Przeznacznia są przepięknie wydaną grą i tutaj ogromna pochwała dla grafików, którzy odwalili kawał solidnej roboty. Ewidentnym mankamentem gry jest jej plansza, w której hexy nie do końca siedzą, tak jak siedzieć powinny, tzn. ramka jest ciut za mała, a kafle nie chcą wpasowywać się w puste miejsca. Wraz z wydaniem III edycji, można było się postarać o dołożenie odpowiedniej wypraski, niestety została ona pominięta. Świetnym posunięciem było osobne dołączenie opisów przedmiotów i zasadzek. Tytuł ten oferuje nam sporą dawkę regrywalności, w postaci ciekawych i zbalansowanych umiejętności postaci czy rozmaitego ułożenia planszy. Dodajmy do tego dziesiątki pułapek, karty wydarzeń a będzie jeszcze lepiej. Bardzo ważną sprawą jest ilość osób zasiadających do rozgrywki. Można zauważyć, że przy pięciu bądź sześciu graczach, zabawa dłuży się na potęgę. Dlatego polecamy zasiadać do rozgrywki dwu, trzy lub czteroosobowej. Mechanicznie gra działa, aczkolwiek zdarzają się pewne niejasności. Jak sami widzicie, pozycja ta oferuje szeroką gamę losowości (naprawdę wkurzającej) oraz negatywnej interakcji, co nie każdemu musi się spodobać. Na pewno będzie to przyjemna gratka dla fanów z pogranicza fantasy oraz magii. Labyrinth, przyniósł nam furę zabawy, odrobinę nerwowości i olbrzymią dawkę zdrowej rywalizacji. Czy będziemy po niego sięgać? Tak, lecz daleko mu do królowania na naszym stole. Pomimo swojej regrywalności, tytuł ten nie jest porywający, aczkolwiek przez swój ogólny zarys stanowi ciekawą część naszej kolekcji. Spróbujcie i oceńcie sami !

Nasza Ocena : 3/5

Dziękujemy wydawnictwu "Let's Play" za przekazanie egzemplarza do recenzji.

LOGO_LP_PNG1

 

 

 

 

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • Gość: [szogu] *.zary.vectranet.pl

    Mam Labirynt edycję drugą. Kupiłem ją, jeszcze zanim wciągnąłem się w planszówki. Dzisiaj widzę, że były to źle wydane pieniądze. Gra nie jest zbalansowana - są postacie silniejsze i są takie, którymi grac nie warto. Największą wadą tej gry tak naprawdę jest nuda. Po 2/3 ograniach odechciało mi się w to grać. Bo po co walczyć, skoro wystarczy tylko zdobyć klucz, przesunąć golema i wygrać.
    Niemniej - raz na jakiś czas można zagrać. Dobry wpis, pozdrawiam :)

© Efekt na planszy
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci